Sunday, June 15, 2008

Membaca. Hobi baru.

Baru-baru ni saya telah beli sebuah buku penulisan tentang pengalaman seorang wanita Amerika yang berkisarkan kehidupan dia di Sabah pada zaman penjajahan British.
Pada awalnya saya terjumpa sinopsis buku ‘ Land Below the Wind’ ini semasa mencari maklumat tentang sejarah Borneo Utara. Ternyata buku ini menarik minat saya kerana mungkin kandungan buku ini yang menceritakan kehidupan di zaman penjajahan British.
Saya mula mencari buku yang ditulis oleh Agnes Newton Keith ini di kedai-kedai buku di Kuala Lumpur, tapi tidak pernah berhasil. Tapi baru-baru ini, saya berjaya mendapatkan buku ini di Belle’s Bookshop, Miri dalam seksyen Borneo.
Saya sedang agak teruja membaca sedikit demi sedikit buku ini, yang banyak memperlihatkan gaya penulisan Amerika, ringan dan banyak humor.

Tengah membina minat baru la pula. Membaca.

No comments: