Wednesday, December 24, 2008

Penemuan : NOmbor Telepon Lama

Pernahkah anda terfikir lalu bertanya kepada diri sendiri,

atau bertanya kepada orang lain,

atau bertanya kepada sesiapa saja, persoalan macam ni:

Apa yang terjadi kepada nombor telefon lama ku yang telah ter'deactivate' kerana tidak digunakan selama beberapa bulan?

Pada suatu hari, saya telah mendail sebuah nombor lama seorang rakan yang telah lama terdeactivate. Bila saya kol nombor tu, ada bunyi 'beep beep' menandakan nombor itu aktif. Itu buat saya hairan, lalu serta merta saya tutup.

Beberapa minit kemudian, ada orang kol balik, bertanya samaada saya ada kol tadi ke nombor 016815****. Saya kata ada, dan saya kata salah nombor. Saya dapat cam suara tu macam suara orang bukan local sabahan. Pasti.

Then dia pun hang up.

Esok harinya, saya buat kajian lagi. Saya minta nombor seorang rakan yang lama sudah terdeactivate. Saya kol nombor tu, dan ada orang perempuain jawab. Saya buat dialog kononnya cari orang, tapi perempuan itu tidak kenal. Lalu saya kata salah nombor. Pasti.

Saya buat kesimpulan sini,

Nombor henpon prepaid yang telah terdeactivate, akan di recycle diguna pakai semula dan dijual kepada masyarakat.

Sekian. Kamu cubalah sendiri.

No comments: