Monday, March 31, 2008

Organ Donor

Rupa depan risalah

Semasa saya melihat2 fail2 hari tu, saya terjumpa kembali sebuah brosur. Seingat saya mungkin tahun lepas sy membawa pulang risalah itu semasa menderma darah di UMP. Sebelum giliran saya, sy d datangi seorang pelajar, dengan risalah itu d tangannya.
Membaca brosur
Dia orang pun tengah berkempen menderma darah kepada para pelajar. Dia menyerahkan brosur itu kepada saya, dan saya pula nda banyak bicara, ambil sajalah. Bila tengok tajuk benda tu seram pula di buatnya, ada term donor dan organ.
Borang dalam tu
Bila benda ada pada tangan, mau tidak mau, kenalah baca untuk pengetahuan selanjutnya kn. Macam2 la yg perlu di buat pula.
Sisipan kad
Entah sampai bila brosur tu sy mau simpan lagi. Sembunyi jauh2 dalam fail ka atau pura2 terlepas pandang dan ‘ter’buang ke sampah.

Beginilah rupanya kalo kita letak dalam dompet.

No comments: